Dag 1, 29 juli “Arrived! Los Angeles" - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 1, 29 juli “Arrived! Los Angeles" - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 1, 29 juli “Arrived! Los Angeles"

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een overstap in Washington zijn we na totaal 13 uur vliegen (en al ongeveer 24 uur wakker te zijn) geland in Los Angeles. Bij het ophalen van de huurauto begon de eerste pech. Lang in de rij gestaan toen bleek dat we ook via een automaat super snel konden inchecken. Na het inchecken en het zoeken van onze Mini Van moest er nog een navigatie komen, die alleen kon worden opgehaald door weer in de lange rij te gaan staan met de papieren van het inchecken. Toen we eindelijk klaar waren voor vertrek waren ineens de incheck-papieren verdwenen en konden we dus het terrein niet verlaten. Erik is toen weer naar binnen gegaan en na ongeveer anderhalf uur konden we eindelijk met de auto naar het hotel. Bij het hotel aangekomen kwam er nog meer pech. Bij het inchecken bleek dat er maar 1 kamer voor 4 personen was gereserveerd op de naam Smeijers. Gelukkig konden we een extra kamer krijgen en zouden we met onze reisorganisatie moeten bellen over de fout in de reservering en mogelijk terugkrijgen van het geld. Erik heeft ’s nachts om 3 uur (LA tijd, 12 uur NL tijd) naar de organisatie gebeld en de conclusie was dat er nog een reservering op de achternaam Ten Berge stond voor ons. Gelukkig was het probleem zo verholpen en kon de vakantie echt beginnen.
Inmiddels is het dinsdag 29 juli en vandaag hebben we een tour door LA gemaakt. Een tour met o.a. Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills en Hollywood. Bij Beverly Hills hebben we onze eerste echte Amerikaanse burger gegeten bij een traditionele “diner”. En het is waar, Amerika heeft heerlijke burgers! Verder hebben we ons vergist in het zonnetje en hebben we allemaal mooi onze hempjes en shirts in onze rug staan. Maargoed, wat rood is wordt vanzelf een keer bruin, toch? Tijdens de tour hebben we o.a. LA Ink, The Walk Of Fame, The Santa Monica Pier, de “Hollywood” letters en meerdere huizen van verschillende grote sterren mogen bewonderen. Als echte touristen herkennen de locals wel dat we Nederlanders zijn. 1 man zei riep ons nog na met “smoke one for me in Amsterdam”, oke!