Dag 2/3 "Universal Studios & Outlet Shopping" - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 2/3 "Universal Studios & Outlet Shopping" - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 2/3 "Universal Studios & Outlet Shopping"

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 2
Vandaag zijn we naar Universal Studios geweest. Bij deze studios worden veel scenes van films en series opgenomen. Na een wilde rit (want die amerikanen, incl. Erik Smeijers, kunnen niet rijden) hebben we het eindelijk gevonden. Met een iets duurder kaartje konden we voorkruipen in elke rij en hoefden we niet te wachten. Dit was achteraf dubbel en dwars het extra geld waard. Max 5 minuten wachten in een rij waar de rest ongeveer een uur moet wachten is leuk! Attracties bij Universal Studios waren bijvoorbeeld “The Transformers Ride 3D”, “The Simpson’s Virtual Ride” en “The 3D Minions Ride”. Ook waren er veel shows en tours. We begonnen met de studio tour, waar we langs verschillende sets van bijvoorbeeld de films “Bruce Almighty” en “Jaws” en de serie “Desperate Housewives” kwamen. Ook zagen we hoe ze het ineens kunnen laten regenen en hebben we een fake-earthquake meegemaakt. Later op de dag zijn we ook naar een stuntshow geweest, “Waterworld”, waar met water en vuur verschillende stunts werden voorgedaan. Sprongen van 10m, vechtscenes en trucs met waterscooters. Super gave dag!

Dag 3
Omdat de mannen in het gezin bijna het hele jaar (expres) niet gewinkeld hebben moest en zouden we zsm naar een outlet gaan om goedkoop wat merkkleding en schoenen te scoren. Jelle had via Google een outlet gevonden die hier redelijk in de buurt zat en dus zijn we daar de dag begonnen. Het bleek een grote straat te zijn met wel 50 verschillende winkels. Niet allemaal outlet maar zeker leuk om te bekijken. Veel merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Converse en Guess waren er te vinden. Ohja en voordat we aan al die winkels begonnen moest er natuurlijk een Starbucks-pauze worden gehouden. Hier wou Gosse vanaf het begin van de reis al naartoe, dus die is ook weer blij voor de komende weken. Het shoppen duurde langer dan verwacht maar we wouden toch op de terugweg China Town nog even meepakken. Na een file, ivm een honkball-wedstrijd, kwamen we erachter dat alles in China Town gesloten was, dus toen zijn we een tentje gaan zoeken om te eten. TGIF, Thank God It’s Friday, zo heette de tent waar we gingen dineren. Sowieso hebben alle tentjes hier leuke namen en lijken het vaak op van die diner’s uit oude films. De laatste dagen hebben we al een paar burgers, spare ribs en biefstukjes naar binnen gewerkt dus zijn we blij dat we vanaf morgen de camper hebben en gewoon onze eigen boodschapjes kunnen doen. Morgen rijden we door naar San Diego om daar de camper-reis te beginnen.

Wat feitjes die wij hebben ondervonden tijdens onze reis tot nu toe:)
- Hele aardige mensen! Mensen op straat, in winkels en restaurants. Iedereen wil je helpen om van je vakantie een feest te maken door tips te geven. Heel erg behulpzaam.
- Mensen rijden hier erg hard en onbenullig. Er wordt niet echt gekeken naar mensen om hen heen, invoegen is gewoon voorkruipen en je moet erg goed opletten wanneer je moet afslaan. Stressfull!
- Wanneer je mag kiezen welke maat beker/glas je voor je drinken wilt, is een kleine beker gelijk aan een grote beker in Nederland. The bigger, the better, toch? Ook kun je hier gratis refillen, dus je betaalt 1x je cola, en de hele avond wordt je glas gratis opnieuw gevuld (behalve met bier ;)).

Ohja en een ander feitje!
- Gosse is nog steeds gestopt met roken, inmiddels al 13 dagen gestopt en dit gaat redelijk, soms wat stemmingswisselingen maar we zijn er nog niet uit of dat van het bier-tekort, van de puberteit of van de afkickverschijnselen komt! ;)

Voor zo ver onze reis tot nu toe! We zijn benieuwd naar "what's next", en hopelijk jullie ook!

• 01 Augustus 2014 - 11:30

Harrie:

Hello family here a little message from us . Mooi dat jullie een reisverslag hebben gemaakt. Kunnen we een beetje volgen wat jullie allemaal uitvoeren daar . Heel veel plezier verder en Gosse volhouden he . Gr ina en harrie

• 01 Augustus 2014 - 17:32

Janneke:

Wat leuk om jullie zo te volgen en de reis een heel klein beetje mee te maken. Jammer dat het in het begin een beetje lastiger ging allemaal maar uiteindelijk vergeet je dat ook weer snel. En Jelle (ik neem aan dat jij dit schrijft) je maakt er leuke verslagen van! Mijn complimenten. Veel plezier samen en tot het volgende verslag, groetjes Janneke

• 01 Augustus 2014 - 18:14

Agnes :

Hey familie! wat leuk om al jullie belevenissen te lezen, mooie foto's trouwens....Geniet ervan samen... Groetjes Tijs en Agnes Annelon, Jannieke en Marinde

• 01 Augustus 2014 - 21:39

Siny Tuinstra:

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Wens jullie een geweldige vakantie. Groetjes Siny en Tjitze.