Dag 11/12/13 "Las Vegas" - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 11/12/13 "Las Vegas" - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 11/12/13 "Las Vegas"

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 11
Vandaag naar Las Vegas!! Wauw we hebben er zin in. Eerst nog even met een tourbus Zion National Park bekijken en dan met de camper vertrekken naar Las Vegas. Het park was mooi maar eigenlijk waren we wel een beetje klaar met de natuur en de bergen. Erik Direne Gosse en ik hebben we de bus de tour gemaakt en Jelle en Mieke hebben nog een stukje gewandeld. Toen iedereen weer bij de camper was, was het tijd om te vertrekken. Hoe lang de reis heeft geduurd weet ik niet meer precies, maar omdat we weer een tijdzone doorgingen hebben we weer een uur gewonnen! Tussen LA en Bryce Canyon zat een tijdzone, daar verloren we een uur en was het ineens dus een uur later. Nu zijn we weer terug in de oude tijdzone en dit blijft zo tot Hawaï.
Las Vegas ligt midden in een woestijn. Echt, je rijd tussen alleen maar zand en ineens zie je in de verte de gebouwen staan. Ons hotel, Flamingo Hotel, ligt midden op The Strip en papa moest dus met de camper over The Strip! Wat een stress, wat een drukte. Natuurlijk ook nog verkeerd gereden maar uiteindelijk de parkeerplaats gevonden waar we de camper de komende 2 nachten kunnen laten staan. Even snel allemaal de tassen inpakken voor 2 nachtjes en onder het genot van meer dan 40 graden konden we eindelijk naar het hotel lopen. Inchecken kon eigenlijk pas om 4uur maar we mochten gelukkig al eerder de kamer in. Snel zwemkleding aan en het zwembad in, pfoe wat warm! Wat wel jammer is, is dat Mieke, Gosse en ik nog geen 21 zijn en dus o.a. Niet mogen gokken en drinken. Ook is er een heel gaaf 21+ zwembad met muziek en cocktails maar deze mogen wij niet in. Bij de casino's mogen we wel naar binnen maar we mogen niet kijken bij het gokken. Ook dit is jammer. Ook 's avonds na 11uur mogen we geen barretjes meer in waar alcohol wordt geschonken. We vinden het niet erg dat we niet mogen drinken en gokken maar het is gewoon jammer dat we zelfs niet mogen kijken en een colaatje mogen drinken in een bar. Maargoed, we vermaken ons wel! Op straat kijk je je ogen uit naar de hotels, winkels en casino's. Ook zijn er veel straatmuzikanten en lopende disney/filmfiguren. Dansgroepen en de welbekende dames met de veren-hoofdtooi staan op straat voor wat extra geld. Overal waar je kijkt zijn lichten, shows en mensen. Heel veel mensen die zichzelf tot in de puntjes hebben opgetut. Want Las Vegas is wel een beetje "zien en gezien worden". Maar een super gave stad hoor, aanrader!

Dag 12
Eindelijk weer geslapen in een hotel-bed en niet onze bedjes in de camper (al is die van mij het zachtst dus ik mag niet klagen, maar iedereen heeft last van hun rug;)). Ook hebben we besloten niet weer om 7 uur uit bed te gaan maar deze keer om kwart over 9, "uitslapen"! Omdat we gisteravond de noordelijke richting van The Strip hebben bekeken wouden we nou de zuidelijke kant pakken en die leidt ons direct naar een shoppingmall. No problemo! Na ongeveer de hele Strip te hebben gelopen en lekker Amerikaans te hebben ontbeten met pancakes en omelets besloten we toch maar een bus te nemen, wat achteraf verstandig was. Lopen met meer dan 40 graden op je dak is niet gezond. Onderweg zijn we wel langs de M&M winkel, New York, Parijs, Egypte en "The Fat Bar" gelopen. In Las Vegas is alles mogelijk blijkt maar weer. In de shoppingmall waren weer alle merken voor iets voordeligere prijzen te verkrijgen, net zoiets als in LA. Na het shoppen is er even tijd om op te frissen en op te tutten want vanavond weer een avond op The Strip. Het plan was om bij "The Eiffeltower Restaurant" te gaan eten maar ivm drukte en prijzen zijn we naar het Harley Davidson BBQ restaurant gegaan. Lekker eten en een leuke sfeer. Na het eten hebben de mannen nog wat gegokt en zijn de dames naar de M&M winkel, het Bellagio hotel met z'n fonteinen-show. In Vegas is het normaal om elk hotel gewoon binnen te lopen omdat er vaak casino's aanwezig zijn. De hotels hier zijn niet normaal mooi dus is het leuk dat die mogelijkheid er is. Na nog even een drankje bij het hotel met z'n allen was het weer tijd om te slapen. Morgen weer door met de reis richting Silverlake. Las Vegas was een hele belevenis, maar mama zei dat als ze 30 jaar getrouwd zijn (wat betekent dat wij allemaal 21+ zijn! we nog een keer terug komen. Dit zet ik dus even vast in deze blog, zodat we dat niet vergeten ;)).

Dag 13
Rond half 10 zaten we weer in de camper om Las Vegas te verlaten en onze reis voort te zetten. Onderweg even een ontbijten bij Subway en nog een paar stops. Het was een lange trip vandaag van Las Vegas naar Silverlake. De camping ligt aan een meer en het lijkt hier echt op zo'n summercamp omgeving. We worden gewaarschuwd voor beren, want die lopen hier 's nachtschade rond. Geen eten buiten laten staan dus, en hopelijk laten ze ons dan met rust. Morgen even rustig aan doen en dan rijden we richting Yosemite. Vandaag dus veel gereden, over een paar dagen zijn we alweer in San Francisco en begint ons weekje chillen in Hawaï.

• 12 Augustus 2014 - 17:00

Edwin En Miranda:

Wat een bijzondere vakantie voor jullie! En echt wel nodig om nog een weekje te relaxen op Hawaï! Leuk dat Emma het reisverslag van Jelle heeft overgenomen...of heb ik dat verkeerd??
    Groetjes van ons allemaal!!!

• 12 Augustus 2014 - 17:22

Emma:

Haha Miranda, ik heb ze altijd geschreven! Talent he?

• 19 Augustus 2014 - 07:58

Miranda:

Ja Emma! Zo leuk om te lezen! We wachten op vervolg...;-)