Dag 14/15/16 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 14/15/16 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 14/15/16

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite

Dag 14
Geen beer die ons vannacht heeft wakker gemaakt, gelukkig! Dus na een goeie nachtrust nog even snel het Silverlake bekijken en via de Tioga Pas naar Yosemite. De Tioga Pas/Yosemite moest heel mooi zijn maar we vonden het een beetje tegenvallen. Vooral de weg die we moesten rijden, het was een slechte weg met veel hobbels en bobbels waardoor we meer bezig waren met het rijden dan met de omgeving. Ook werkte de drukte niet echt ,ee dus konden we niet overal even een stop maken om wat foto's te schieten en even rond te kijken. Daarom zijn we vrij snel doorgereden naar de camping in Yosemite. Dit keer een Koa camping waar het altijd goed en netjes geregeld is. Weer een bbq erbij dus uiteraard weer wat worstjes en steaks als avondeten. Na het eten weer lekker vuurtje gestookt en ons bed in.

Dag 15
Mieke ging er vandaag verdacht vroeg uit om even met het thuisfront te skypen. Natuurlijk hebben we tijdens het ontbijt allemaal even met Toon en Janneke gepraat over de laatste nieuwtjes hier en van thuis in Nederland. Toen onze koffie op was ging papa even bij de buurtjes vragen of we van hen een kop mochten krijgen, natuurlijk lukte dat wel met de opmerking dat moeders 's ochtends haar koffie nodig had. Even een kort praatje met de aardige Amerikaanse buren en het was weer tijd om te vertrekken. Steeds dichterbij het eindpunt van onze rondreis waren we nu: San Francisco. Eerst nog een tussenstop in Monterey, een vissersdorpje onder San Francisco. Omdat de camping dichtbij het strand lag wouden we even een kijkje nemen bij de zee. Tijdens de wandeling door de duinen zei een tegenligger dat we precies op tijd waren voor de orka/walvis. Ze wist niet zeker wat het was. En toen zagen we dus vanaf het strand, in het water het grote beest slaan met z'n staart. Het was heel indrukwekkend. Alsof dat nog niet genoeg was zagen we later meerdere zeehonden en zelfs dolfijnen. Gewoon vanaf het strand! Ook nog een pelikaan in de aanval mogen bewonderen, het leek wel een dagje dolfinarium. Maar dit is toch wel veel leuker, zo in het wild. Nu bedenken we ons wel even voordat we de zee inrennen. Zal toch wat zijn als je ineens zo'n walvis naast je hebt zwemmen! Weer terug op de camping was het tijd om de laatste etenswaren op te maken, deze keer spare ribs met een groentesoepen. Later nog wat marshmallows als toetje en de avond vloog weer om.

Dag 16
Omdat we gisteren niet veel tijd hadden om Monterey te bekijken gingen we vandaag. Monterey is, zoals eerder genoemd, een vissersdorpje met een leuke pier vol winkeltjes en restaurantjes. Omdat we er alleen 's middags waren en we er eigenlijk wel graag wilden eten hebben we uitgebreid geluncht op de pier. Lekker seafood als garnalen, krab en zalm. Naast de winkeltjes en restaurantjes waren er super veel zeehonden te zien. Met z'n allen lagen ze bij elkaar op een soort vlot en zo nu en dan gingen er een paar het water in. Zo geweldig om die beesten te zien. Kun je de hele dag om lachen! Maar na een tijdje hadden we het wel weer gezien en omdat we nog een redelijk eind moesten rijden naar onze laatste stop, een camping net buiten San Fransisco, gingen we de RV weer in. Na ongeveer 3 uur rijden kwamen we bij de camping aan, die niet meer was dan wat bomen en asfalt. Dit zou de laatste nacht zijn met de camper dus alvast alles inpakken en al het laatste eten en drinken opmaken. Na de grote vis-lunch van die middag was het genoeg om wat broodjes te eten. En als toetje natuurlijk een taartje bij het kampvuur omdat Gosse jarig was! 17 jaar alweer, en dat hier in Amerika.

• 16 Augustus 2014 - 15:24

Harrie:

he luitjes hier weer ff een berichtje van ons
    om te beginnen Emma heeeeel goed bezig het is een genot om die verslagen van jou te lezen [ ga zo door ]
    de grote rondreis zit er bijna op , dan is het voor even weer gebeurd met de natuur [ fijn he gosse ]
    nu nog ff lekker genieten in Hawaii en lekker luieren op het strand
    heel veel plezier nog en geniet ervan

gr ons

• 17 Augustus 2014 - 19:38

Joop En Geertje:

Hallo buurtjes,

Het is hier zondag in de vooravond, het is 16 graden en het water komt met bakken uit de lucht. We hebben samen jullie reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Wat geweldig leuk om te lezen en te zien. Jullie maken samen een geweldige en jaloers-makende :-) reis. Top Emma. zoals jij dag na dag een verslag maakt!!! Geniet op Hawai! Wij wensen julle nog een hele mooie week!
    Groet'n van GeJo oet N.