Dag 17/18/19 "San Francisco" - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 17/18/19 "San Francisco" - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 17/18/19 "San Francisco"

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 17
Dit keer wel heel vroeg de wekker! Voor 10 uur moeten we de camper inleveren in San Francisco en dit is nog wel ongeveer een uurtje (incl. tanken etc). En ook nog eventjes alles schoonmaken en checken of we al onze spullen hebben gepakt. Natuurlijk waren we iets te laat met het inleveren van de camper maar dit was geen probleem. Gelukkig zag de camper er goed uit dus we hebben het netjes gedaan afgelopen weken. Omdat we met al onze koffers nog bij de camperverhuur stonden en dit ongeveer een half uur van ons hotel in San Francisco centrum af was had een vrouw van de camperverhuur een taxi voor ons gebeld. Ze zei dat het een mini-van zou worden maar een kwartiertje later kwam er een gewone auto aan, waar we ons met ons zessen + aardig wat bagage in moesten proppen. Uiteindelijk is het gelukt en zijn we veilig aangekomen bij ons hotel. Nadat we de bagage hadden gedumpt op onze kamers, en ons even hebben opgefrist zijn we de stad in gegaan. Ons hotel ligt midden in het centrum, aan Fifth Avenue. Bekend van veel films en boeken. San Francisco is een mooie stad, weer heel anders dan LA. San Francisco is iets actiever, en iets zakelijker. Ook loeien hier 24 uur per dag sirenes van brandweer/ambulance/politie. Op het begin waren we benieuwd naar wat er gebeurt was, maar nu weten we wel dat het gewoon de hele dag zo door gaat. Wel zijn er meer (asociale/enge) zwervers in deze stad. Daarom eten we vanavond ook dichtbij het hotel, een restaurant wat er naast ligt.
Via china town zijn we naar pier 39 gelopen, de meest bruisende pier van San Francisco. Halverwege de wandeling waren we kapot want San Francisco is 1 grote heuvel/afdaling. Het ene moment loop je een stoep op die zo stijl is als een trap, en het andere moment een stoep af die even stijl is. Een hele workout dus. Vandaar dat hier heel veel trammetjes rijden. Bij de pier aangekomen voelden we pas hoe fris het hier was. Maar ongeveer 20 graden hier! In de zon wel warmer maar door de zeewind lijkt het frisser. Wel even wat anders vergeleken de 40 graden van Las Vegas. Op de pier hebben papa en mama beiden een armband gekocht met daaraan een zwarte/grijze parel. Dit als een soort van verbintenis ivm hun 25 jarig huwelijk. De verkoper vond ons zo’n leuk gezin dat hij ons meenam naar een ander winkeltje, waar papa en mama een oester mochten uitkiezen en deze werd dan ter plekke open gemaakt en de parel die er in zit mocht je dan houden. Voordat de oester werd geopend moesten ze samen met een stokje 3x tikken op de oester, en dan moesten we met z’n allen “ALOHAAA” schreeuwen. En daarna werd er met een belletje gerinkeld en werd de oester geopend. Dit was een oud ritueel. De parel kon worden gebruikt voor een ring of een ketting en mama heeft gekozen voor een gouden hangertje voor aan haar ketting. Ook Mieke en ik hebben een oester uitgekozen en er een hangertje voor aan een ketting van laten maken. Leuke herinnering aan hier, met je eigen “gevangen” parel. Omdat de heenweg zo’n eind lopen was zijn we terug gegaan met een tram en daarna direct wat gaan eten. Na het eten op de hotelkamer nog even de blog in elkaar zetten en slapen. Morgen willen we naar de Golden Gate Bridge en een klein marktje aan Fifth Avenue.

Dag 18
Uitslapen tot 9 uur! Alleen iedereen was al eerder wakker, het ritme zit er nu eenmaal in. Even een beetje klaarmaken en buiten de deur ontbijten. Ook moesten we even kleren wassen en aangezien er in het hotel geen wasmachine aanwezig was zijn we naar een “Laundry-zaakje” gegaan. Tijdens het draaien van de was hebben we gegeten bij David’s. Een omeletje of pannenkoeken, stevig ontbijt voor de rest van de dag! Na het ontbijt eerst even de schone was terug brengen naar de kamer en weer lopen richting het marktje. Het marktje viel een beetje tegen omdat het heel klein was. Maar omdat we al een heel stuk hadden gelopen zijn we doorgelopen naar pier 1 en hebben we daar besloten om naar de Golden Gate Bridge te lopen. Achteraf bleek dit iets te ver te zijn en onderweg kwamen we een folder tegen met een soort boottour die langs de Golden Gate Bridge en Alcatraz vaart. Van pier 1 moesten we lopen naar pier 39 en hier hebben we de tickets gekocht voor de boot. Met een best grote boot (zie foto’s)(die er hopelijk bij staan anders uploaden we ze zsm) gingen we richting de Golden Gate Bridge. Onderweg kwamen we weer dolfijnen tegen, een heel mooi gezicht! Ook Alcatraz, de oude gevangenis, zag er gaaf uit. Deze konden we alleen niet meer bekijken, dit hadden we eerder moeten reserveren. Maar nu hebben we het toch nog even kunnen zien vanaf de boot. Ongeveer een uur duurde de tour en we konden wat mooie foto’s maken van de brug, Alcatraz en de skyline van San Francisco. Wat een grote en mooie stad! Na de tour wilden we weer, net als gisteren, met de tram terug naar het hotel maar i.v.m. een Giants game, een honkbal wedstrijd was het zo druk dat de tram gewoon onze stop oversloeg. Dan maar weer lopen… onderweg kregen we toch wel redelijk honger en net voor het hotel hebben we bij Carl’s Jr. een hamburger gegeten, en het was heerlijk. Nu weer lekker op tijd in bed. Morgen geen hele drukke planning maar lekker rustig aan doen. De laatste dag in San Francisco alweer, want zondagmorgen vroeg vliegen we naar Hawaï!! Zoveel zin in nu! Lekker uitrusten.

Dag 19
Het uitslapen lukte vandaag al iets beter, rond 9 uur werden we gewekt door de wekker. Mieke ging even skypen met het thuisfront terwijl de rest zich klaar maakte. Vandaag hebben we niet echt een planning maar we doen gewoon waar we zin in hebben op dat moment. Eerst even weer lekker ontbeten bij een tentje om de hoek van het hotel. Pancakes en eieren stonden weer op het menu. Gelukkig ontbijten we niet elke dag zo, en kunnen we straks in Hawaï weer gewoon ons eigen brood kopen want anders zijn we tonnetje rond als we terug komen. Na het ontbijt gingen we even wat winkels in. Forever 21, Hugo Boss en Victoria’s Secret. Gewoon op een rustig tempo Fifth Avenue nog even doorwandelen. Ondertussen een lekkere ijs-koffie halen. Straks gaan we lekker op tijd wat eten omdat we morgen er heel vroeg uit moeten voor de vlucht naar Hawaï. Waar we gaan eten weten we nog niet aangezien het restaurant om de hoek vol zat tot half 9. We lopen dus gewoon de stad in en we zien wel waar we eindigen! Ik weet niet wanneer de blog over Hawaï online komt, omdat ik niet weet hoe het zit met de WiFi daar. Maar dat zien jullie snel genoeg!

Inmiddels zijn we in Hawaï, de WiFi in San Francisco deed niet goed genoeg om de blog te uploaden dus nu maar hier vanuit Maui. Hier houden we niet elke dag een blog bij want dat zou saai worden voor jullie: heel veel zonnen en zwemmen! Maar waarschijnlijk nog wel 1 of 2 blogs deze week. Jullie zullen zien!