Aloha from Maui, Hawaï! - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Aloha from Maui, Hawaï! - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Aloha from Maui, Hawaï!

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Maui

ALOHA!

Oh wat is het fijn hier, zon, zee en strand op loopafstand van het hotel. In 2 dagen zijn we bruiner geworden dan de 3 weken in Amerika. Heerlijk hier.
Deze week Maui was natuurlijk om lekker uit te rusten maar we willen ook graag wat van het eiland zien, dus hebben we voor 2 dagen een auto gehuurd. Gelukkig keek Jelle ’s ochtends nog op de huur-papieren omdat we dachten dat we de auto pas de volgende dag konden ophalen. Maar dat bleek die dag zelf al te zijn dus snel even de bikini/zwembroek aan en gaan.
We wilden graag de “Seven Secret Pools” bekijken, die helemaal aan de andere kant van het eiland lagen. Wij zitten in het westen, en met de auto kan je via het noorden en via het zuiden bij de pools komen. We wilden dus de heenweg via het zuiden rijden en dan terug via het noorden. Hoe verder we richting het zuiden reden met de auto, hoe meer bewolking er was. We wilden graag onderweg ergens bij een strandje dat “Turtle Beach” heet stoppen om te snorkelen. Ook was er een strand met zwart zand, “Black Beach” wat we even wouden bekijken. Maar door het weer leek het heel grauw en hadden we niet echt de behoefte het water in te gaan. Natuurlijk was het wel warm maar de zon was niet aanwezig. Dus reden we verder. Na een tijdje reden we tussen van die oude lava stenen en liep de weg ineens dood. Bleek het dat we alleen via noordelijke richting de pools konden bereiken. Dus gingen we via een weg vol bochten, boven op een grote berg terug richting het resort. Onderweg had je het mooiste uitzicht over de zee en de natuur. Overal waren plekken waar je kon stoppen dus dit hebben we natuurlijk gedaan voor wat mooie foto’s (en om de beentjes even te strekken). Bij een klein kraampje langs de weg, waar ze bewerkt hout verkochten, zijn we even gestopt om te kijken. We hebben een klein “Aloha” bordje gekocht voor in de kelder en zagen dat daarachter een heel mooi soort jungle-bos lag. De vrouw zei dat daarachter een strand lag en we besloten het even te bekijken. Inmiddels scheen de zon alweer en liepen we door een soort jungle, wat super mooi was (tarzan-achtig) (zie foto’s), naar het strand. Hier waren wat mensen aan het snorkelen dus gingen wij ook het water in met onze snorkels. Allerlei kleine visjes met felle kleuren zwemmen daar rond! Ook was er koraal te zien maar nog niet zo kleurrijk en mooi als verwacht. Wel 1 met allemaal van die stekels, wat heel apart was. Ook zee-egels trouwens. Zo konden we de hele dag wel blijven liggen volgens mama, met de snorkel op, in het water! En dat was ook zeker waar. Toen de zon al een beetje onderging, gingen we terug naar het resort waar we onze spullen konden pakken voor de barbecue. Daarna nog even in de hottub en dat was de dag alweer, niets te klagen!

De volgende dag waren we dus van plan om via het noorden naar de Seven Secret Pools te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan. De Seven Secret Pools zijn watervallen die achterelkaar doorlopen en tussendoor in een soort badje vallen. De laatste waterval grenst aan de zee, maar het water in de pools is zoet. Jelle en Gosse wilden natuurlijk even van een waterval afspringen, en aangezien meer mensen dat deden kon dat ook wel. Wat alleen jammer was, was dat het steeds drukker werd omdat er bussen met toeristen aankwamen. Dus op een gegeven moment was het wel heel druk en besloten we terug te gaan. Op de terugweg namen we Hana Highway. Langs de Hana Highway liggen nog veel meer watervallen en ook veel kleine kraampjes met vers fruit, gebakken (bananen)brood en koekjes. Vaak kwam dat fruit van hun eigen farm. En het was heerlijk, vooral dat bananenbrood is echt heel lekker. De weg was alleen minder makkelijk te rijden dan we dachten. We dachten een “highway” dat zou wel redelijk recht zijn. Maar in de wegen zitten alleen maar bochten en het is berg op, berg af. Ook kun je nergens deze weg af, als je eraan begint moet je het afmaken. Uiteindelijk waren we helemaal klaar met die stomme weg, maar toen kwamen we weer in het bewoonde gedeelte van het eiland en daar zijn de wegen iets beter. We besloten, omdat we vandaag de auto nog hebben, buiten het resort wat te eten. In Lahaina, een stadje dat ongeveer tien minuutjes van ons resort ligt. Even snel op het resort opfrissen en weer door want we hadden redelijk honger na deze dag. In Lahaina was een van de eerste restaurants “Aloha, mixed plates”, wat direct aan het strand lag. Dit leek ons nou een mooi restaurant om lekker Hawaïaans te eten. We moesten even wachten en dit konden we doen aan een surfbordtafel waar we alvast iets te drinken konden bestellen. Het eten was lekker en snel. In Nederland is het normaal om wel een paar uur aan tafel te zitten eten en drinken in een restaurant, maar hier in Hawaï, en ook in Amerika, gaat alles zo snel dat je net tijd hebt voor 2 drankjes en je binnen een uur klaar bent met eten. Aan de ene kant wel fijn dat het eten er snel is, maar aan de andere kant heb je wel het gevoel dat je weg moet voor de volgende groep mensen. Maar, het eten was lekker dus daar ging het om.

De auto is weer ingeleverd en nu hebben we nog tot zondagavond om lekker te genieten op het resort, nog wat te zonnen, zwemmen en snorkelen. Dit is dus de laatste blog en we zien jullie in NL weer!
Aloha!