Dag 4/5 "San Diego" - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 4/5 "San Diego" - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 4/5 "San Diego"

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Dag 4/5/6/7

Dag 4
Vandaag is de laatste dag dat we illegaal gratis kunnen ontbijten in het hotel in LA. Mensen die voor een extra bedrag met hun pasjes de ontbijt-ruimte ingaan wisten voor de tijd vast niet dat je de 'uitgang-deur' gewoon naar je toe open kunt doen zonder pasje. Zo hebben wij elke ochtend in LA ontbeten zonder extra te betalen, echte Nederlanders hè? Na het uitchecken moesten we 3 uur wachten op onze taxi naar de camperplaats waar we onze camper konden ophalen. Na een best lange rit zagen we verschillende (ongelooflijk grote) campers en maakten we grapjes over welke (hele grote) camper voor ons zou zijn. Nou het grapje bleek werkelijkheid want we kregen 1 van de grootste campers die ze daar hadden staan. Na wat instructies voor de bestuurders (Erik, Direne en Jelle mogen in de RV rijden omdat zij 21+ zijn, vraag me niet waarom, de regels qua auto rijden hier in Amerika zijn krom) konden we eindelijk vertrekken richting San Diego, het was inmiddels al midden op de middag. Eerst een grote inkoop doen bij de plaatselijke supermarkt en toen na 3,5 uur waren we eindelijk bij de KOA camping in San Diego. Het was daar inmiddels al donker (het is hier veel vroeger donker dan in NL, vaak al rond 8uur). Bedden opmaken en slapen dus.

Dag 5 "San Diego"
Omdat het verstandiger was om niet met de camper naar het centrum van San Diego te rijden hebben we het openbaar vervoer genomen. Voor 7 dollar p.p. konden we de hele dag gebruik maken van het ov. Het weer was iets minder maar na die warme dagen in LA was dit wel even fijn. San Diego had een hele andere sfeer dan LA, minder glamoures, minder vrolijk. Ook waren er heel veel meer zwervers hier, die hun eten en drinken vers uit de prullenbakken visten, en zelfs daarna nog even hun mond afveegden met een servet (uit de prullenbak, uiteraard). San Diego is een havenstad met veel grote boten die vaak worden gebruikt als een soort museum voor toeristen.
Omdat het een beetje begon te regenen hebben we een shoppingmall opgezocht om wat te shoppen. Amerikanen zijn commerciëler dan Nederlanders, ze hebben betere verkooppraatjes en hun aanpak werkt goed. Na een tijdje te hebben gehopt gingen we op tijd weer terug naar de camping om voor het eerst deze vakantie de bbq aan te slingeren. Lekker genieten van een steak, spare ribs en worstjes. Later ook nog onder het genot van een kampvuurtje. Morgen vertrekken we richting de Grand Canyon, met Lake Havazu als tussenstop. We zijn benieuwd!

• 06 Augustus 2014 - 13:01

Toon:

Smulle, die mooie verslagen. Ja, ook wij zijn van Dietschen bloedt. Echte Nederlanders, geweldig! Ga zo door! Groeten, Toon