Dag 6/7 "Grand Canyon" - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu Dag 6/7 "Grand Canyon" - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van smeijersontour - WaarBenJij.nu

Dag 6/7 "Grand Canyon"

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Dag 6
Ongeveer 5,5 uur rijden staat vandaag op de planning, van San Diego naar Lake Havasu. Onderweg zijn we van alles tegen gekomen, het ene moment rij je door een woestijn en het andere moment door weilanden en langs bomen. Ook is er duidelijk verschil tussen rijke en arme wijken, die soms tegenover elkaar liggen. Zo dichtbij en toch zo'n verschil. Lake Havasu naderend werd het steeds donkerder in de lucht. Tegen de tijd dat we bij de camping waren, eind van de middag, barstte de regen los. Felle, duidelijke bliksemschichten flitste in de verte. Het had hier dit jaar nog maar 2 keer geregend, en natuurlijk precies wanneer wij er waren. Morgen maar snel door naar de Grand Canyon, en hopen op beter weer!

Dag 7
Lekker op tijd zijn we 's ochtends vertrokken vanuit Lake Havazu naar de Grand Canyon. Tijdens de rit werd het weer steeds beter en de omgeving veranderde in een groen uitzicht. Rond 1 uur in de middag kwamen we aan bij de poort van het natuurgebied en na het inchecken op de camping en het winnen van wat informatie over de beste manier om de Grand Canyon te bekijken namen we de bus. Er reden verschillende bussen waar je gratis gebruik van mocht maken. De blauwe lijn ging door het stadje en de rode lijn liep langs de mooiste uitkijkpunten op de Grand Canyon. Ongelooflijk groot en mooi was het! Nog steeds bevatten we niet helemaal wat we gezien hebben, het leuk wel nep. De kleuren, omdat de bergen verweg waren, waren vager dan de kleuren van dichtbij, waardoor het bij het maken van een foto alsof je voor een poster stond. Heel apart! Dit is zeker iets om nooit te vergeten en we kunnen dit van onze bucket-list afstrepen. Na zo ongeveer alle mogelijke uitkijkpunten af te zijn gegaan hebben we een pizza gegeten, de eerste in Amerika. Omdat we dachten dat de pizza's qua grootte wel meevielen hebben we er 4 voor ons zessen besteld. We hadden ons vergist... Veel teveel hadden we over. Gelukkig houden ze daar hier in Amerika rekening mee en konden we in kleine pizza dozen het overgebleven eten meenemen. In de bus terug bleek de buschauffeuse nogal honger te hebben dus heeft papa haar twee stukken gegeven. Dit werd gewaardeerd. Terug op de camping, die midden in een groot bos lag, inmiddels alweer bijna donker hebben we het vuurtje weer aangestoken en omdat we het natuurlijk niet konden laten om te proberen hebben we marshmallows gegeten. Zoals echte Amerikaanse vakantiegangers dat doen hè? Na de rest van de avond lekker bij het vuurtje te hebben gezeten was het weer tijd om te slapen. Morgen vertrekken we naar Page, wat in een indianengebied ligt. Weer vroeg ons nest uit, wij Smeijers hebben nog nooit zo'n actieve vakantie gehad, maar we genieten wel hoor!

• 07 Augustus 2014 - 10:36

Harrie:

He fam

dit is wel ff iets anders dan anduze he
    vroeg naar bed en vroeg opstaan , zijn we hellemaal niet gewend in de vakantie [ of nie zusje ] ha ha
    maar goed dat jullie er nog een weekje relaxen achter aan krijgen
    heel veel plezier nog en niet te veel gokken in Las Vegas

gr ons

• 07 Augustus 2014 - 10:53

Debbin:

Wat een leuke verhalen allemaal! Jullie vermaken je prima zo te lezen en te horen! Gaaf hoor!
    Geniet er nog van met z'n allen en ben benieuwd naar de rest van jullie belevingen daar!